.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هاي آخرين نشست خبري لاريجاني

جواب لاريجاني در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينکه اگر نامزد رياست جمهوري شويد مشي كدام روساي جمهور پيشين را ادامه مي‌دهيد گفت "چيزي كه نه به دار و نه بار است، چرا در موردش صحبت كنم ".

امروز سه‌شنبه آخرين نشست خبري علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با خبرنگاران داخلي و خارجي در سال 88 برگزار شد، كه حواشي آن به شرح زير است:

* قبل از آغاز نشست خبري رئيس مجلس در محوطه بيروني پارلمان تجمع و "گپ رسانه‌اي " گسترده خبرنگاران، عكاسان و فيلمبرداران رسانه‌هاي داخلي و خارجي ديدني است اما اين تنها حاشيه ابتدايي نشست خبري رئيس مجلس نيست بلكه هوشياري ماموران امنيتي در توقيف فيلم تصويربرداري يكي از خبرنگاران شبكه‌هاي تلويزيوني عرب زبان كه خارج از عرف خبرنگاري مشغول فيلمبرداري از محوطه پارلمان است از ديد خبرنگاران پنهان نمي‌ماند.

* اگر چه به نمايندگان رسانه‌ها اعلام شد تا ساعت 13:30 براي پوشش خبري كنفرانس مطبوعاتي رئيس مجلس به پارلمان بيايند اما رسما نشست خبري علي لاريجاني با حدود 250 رسانه داخلي و خارجي اندكي پس از ساعت 14:30 دقيقه آغاز به كار كرد.

* سال گذشته در همين ايام نشست خبري رئيس مجلس در محوطه تالار آفتاب و به شكل و شمايل ديگري برگزار شد اما امسال مسئولان برگزاري نشست خبري لاريجاني ترجيح مي‌دهند تا اين نشست را در بناي تاريخي مجلس مشروطه (ساختمان شهيد مدرس)‌ برگزار كنند.

* ابتدا رئيس مجلس همچون روال گذشته به تشريحي از كليات فرآيند بررسي بودجه سال 89 در مجلس مي‌پردازد و سپس رئيس اداره اخبار مجلس كه اجراي اين نشست خبري را بر عهده دارد از خبرنگاران مي‌خواهد با توجه به 50 درخواست سئوال از لاريجاني، هر خبرنگاري يك سئوال را مطرح كند؛ البته برخي خبرنگاران در طي نشست خبري به اين نكته توجه چنداني نداشتند.

* سئوال خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در حالي پيرامون مسئله كوي دانشگاه و گزارش كميته حقيقت ياب مجلس از رئيس دستگاه قانون گذاري كشور پرسيد ‌شد كه سكسكه‌هاي بلند يك خبرنگار با صداي بلند فضاي مجلس مشروطه را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد تا جايي كه موجب خنده حضار و حتي رئيس مجلس است.

* نظر مجلس، پيرامون محاكمه - البته شايد منظور رسيدگي به اتهامات است كه اينگونه به فارسي ترجمه مي‌شود- فرزندان آيت الله هاشمي رفسنجاني به دليل عملكردشان در حوادث پس از انتخابات؛ موضوع سئوال خبرنگار شبكه الفرات از رئيس مجلس است كه اگرچه موجب زمزمه‌هاي لفظي در ميان حضار مي‌شود اما لاريجاني نيز با همان پيچيدگي در گفتارش تاكيد مي‌كند "طرح اين مباحث بايد از سوي دستگاه قضايي پيگيري شود؛ اگر سئوال و شبهه در اين زمينه وجود دارد بايد از قوه قضائيه پرسيد. "

* "موبايل‌هايمان را مي‌گيرند و اجازه ارتباط با سردبيرانمان را نمي‌دهند " اين بخشي از خطابه اعتراضي خبرنگار شبكه ژاپني است به رئيس دستگاه قانونگذاري كشور كه لاريجاني با مزاح خطاب به وي اين گونه مي‌گويد: مگر موبايل‌ها را مي‌گيرند!؛ از اين پس ديگر گوشي‌هاي همراهتان را تحويل ندهيد.

* ناصر مردوخي كردستاني مانند همه نشست‌هاي خبري با ذكر ابياتي شروع و پس از اتمام سئوال خود دو تقويم را به لاريجاني هديه مي‌كند كه رئيس مجلس هم با خنده خطاب به وي اعلام مي‌كند "شما فكر حاج خانم ما هم هستيد. "

*‌ خبرنگار يكي از خبرگزاري‌هاي اصلاح طلب علي رغم درخواست مجري نشست به طرح سه سئوال در قالب يك پرسش مي‌پردازد و بيشتر از شكاف بين دولت و مجلس در روند بودجه نويسي امسال سخن به ميان آورد.

* "من سخنگو ندارم و نظراتم را خود اعلام مي‌كنم " اين مطلب گل واژه سخنان لاريجاني در پاسخ به سئوالات مشابه دو خبرنگار از رسانه‌هاي متفاوت است كه از او مي‌پرسند يكي از نمايندگان به نقل از شما از عزل محتشمي پور بر رياست كميته دفاع از مردم فلسطين مجلس خبر داده است نظر صريح شما در اين زمينه چيست كه لاريجاني هر دو بار سعي مي‌كند با جملات فوق جواب آنها را بدهد.

* لاريجاني با مزاح در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسكانيوز وابسته به دانشگاه آزاد كه از او مي‌پرسد از سفرهاي شما به شهرستان‌هاي كشور برداشت سفرهاي زود هنگام تبليغاتي مي‌شود كه از رئيس دستگاه قانون گذاري با خنده مي‌گويد "شما قصد جان من را كرده‌ايد "، من اگر حتي به لاريجان هم سفر كنم تعبير خاصي از آن مي‌شود.

* پاسخ جالب لاريجاني خطاب به خبرنگار روزنامه فرهنگ آشتي كه از او مي‌پرسد: اگر نامزد رياست جمهوري شويد مشي كدام روساي جمهور پيشين كشور را از هاشمي و خاتمي گرفته تا احمدي نژاد را مي‌پسنديد " تنها اين جمله است "چيزي كه نه به دار و نه بار چرا در موردش صحبت كنم ".
اين خبرنگار البته سعي كرد سئوال حاشيه ديگري را از رئيس مجلس با اين مضمون بپرسد "از اينكه رنگ سبز پرچم پشت سر شما بر خلاف برخي جاها آبي نيست، تشكر مي‌كنم كه لاريجاني پاسخ مي‌دهد: تكثر رنگ پرچم ايران معلوم است اما شما چرا اينقدر حساس هستيد؟

* خبرنگار روزنامه ابتكار نيز در لابه لاي پرسش‌هاي خود با توجه به نزديكي عيد نوروز خواستار رفع كدورت‌هاي بين برخي از مسئولان ارشد نظام مي‌شود كه لاريجاني در پاسخ به وي مي‌گويد " شما جلسه‌اي بگذاريد و همه را به شام دعوت كنيد ".

* درخواست عكاسان از لاريجاني براي تكان دادن دست خود به حضار و اجابت اين خواسته از سوي رئيس مجلس و نيز درخواست برخي خبرنگاران رسانه‌هاي اصلاح طلب براي آزادي برخي همكارانشان كه در جريان حوادث پس از انتخابات بازداشت شده‌اند و قول رئيس مجلس براي پيگيري اين مسئله از ديگر حواشي نشست خبري امروز رئيس نهاد قانونگذاري كشور است.

* در خاتمه اين نشست خبرنگاران و عكاسان از رئيس مجلس درخواست كردند تا با آنان در پايان سال 88 عكس يادگاري بگيرد كه او نيز به صورت جداگانه با آقايان و خانم‌هاي حاضر چند عكس يادگاري مي‌گيرد و سال جديد را پيشاپيش به آنها تبريك مي‌گويد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.429 seconds.